Muhammad Afeef B. Muhammad Abu Bakar As-Siddiq

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Khayla Arissa Bt. Muhammad Abu Bakar As-Siddiq

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Friday, February 12, 2010

Accident & perkara paling careless pernah saya buat!!!


Last Tuesday, dpt khabar dari my dad yg my brother no. 2 (Abg Joe) accident! Huuhh...huuhh.. berdebar-debar rasa hati sebab after my dad call tu , aku terus call kakak ipar & she said yang my brother still dlm icu lagi. Balik-balik dari class, terus pg isi minyak kete, kemas2 barang2 dan cabut terus balik Muar! Time bertolak balik tu dalam pukul 7 pm. Agak-agak da nak sampai simpang ke Yong Peng, baru teringat yang aku tak bawak purse!!! APAKAH!! Purse tertinggal dalam beg kuliah dan aku terlupe nak ambil memandangkan sgt kelam-kabut time berkemas tu. Adoi.. Dengan lesen, duit sume dalam purse.. Time tu just fikir macam mane nak keluar dari tol sbb dalam tangan memang takde duit langsung!! Haha.. careless sungguh!

Nasib baik one of my classmate (Lim Wan Wei) kebetulan ondaway balik ke Muar jugak time tu. Cube nasib jela call dia memandangkan time dalam kelas before balik tadi dia ade cakap yang dia nak balik malam tue jugak. & aku sungguh bernasib baik sebab mase aku call dia, dia da nak sampai Pagoh. Cepat-cepat suruh dia stop & mintak dia tunggu tepi tol Pagoh sebab nak borrow some money from her utk bayar tol! Haha.. Thanks a lot Wan Wei! Kalau you tak de tak tau la macam mane. Huu~

Sampai-sampai rumah, muke my parents da macam nak nangis je bila dapat tau aku careless sampai macam tu skali. Huu.. Sungguh tak terniat nak merisaukan mereka. So, esok pagi-pagi terus gerak pegi Skudai balik semata-mata nak amek purse & after tue straight pegi KL bcoz nak visit my brother.

Sampai je dekat hospital Pusrawi tu gegas2 pegi wad & nasib baik my brother da stabil. Tp sgt teruk kecederaannye. Kaki kanan & tangan kiri patah. Lutut retak 4. Jari 2 patah. Dagu + kening kena jahit. Gigi 2 batang patah. Muka dia bengkak-bengkak sampai anak dia yg kecik sekali sampai takut nangis2 bile jumpe dia..

Tak bley nak upload gambar sbb mesti korang ngeri nak tengok. Huuu~ So, arini (Khamis) aku + my parents da balik Muar balik sbb next week my parents nak buat kenduri. Sedey my mum sebab igt buleh la nak berkumpul ramai-ramai dgn anak cucu. Tp bile my brother da accident ni, duk termenung je my mum coz risaukan anaknya di sepital tu..


5 comments:

Eyra Empire said...

kesian abg kak piya..

kak piya..td dr nooraini sebut nama kak pia dlm kelas.. citer sal psm kak pia yg gune model unjuran ape ntah..hehe.. dapat A ye.tahniah

PUAN THALHA : said...

awak, saya doakan abang awak cepat sembuh. InsyaAllah!

Pya said...

To Eyra:

Hah!! Dr. Nooraini sebut name akk? Huu~ malunye.. Anyway, thanks Eyra (^_^)


To Thalhazlin:

Thanks ye awak.. Thanks sgt2!

_ReRaMa_TeRBaNG_BeBaS_ said...

masyaALLAH.....pya,,,abis tu kamu trun kl la ni ea?xper2,chill~insyaALLAH,anything wil b ok...aku doakan...

Pya said...

To Ika:

Thanks a lot Ika!