Muhammad Afeef B. Muhammad Abu Bakar As-Siddiq

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Khayla Arissa Bt. Muhammad Abu Bakar As-Siddiq

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Monday, January 10, 2011

suka menjadi boyot @ tidak suka menjadi boyot?


Time: 4.33pm

Weather: Hujan renyai-renyai (sambil mata nak terkatup-katup tapi masih mahu menulis belog)
(Meniru gaya my bro tulis karangan bahasa melayu beliau di fb. kehkeh..)


Malam Jumaat hari tu (6/1), my kak long ada call. Just nak tanya samada yang aku masih muntah-muntah teruk atau tidak. Sangat caring rite my sista?? (^_^) Then aku jawab, "Yup, masih muntah-muntah, tapi Alhamdulillah alergi terhadap dapur dah hilang dan aku sudah boleh masak."

Then my kak long tanye lagi,

"Perut macam mane. Dah nampak dah?"

Then aku jawab,

"Kalau makan dia buncit la, kalau tak makan dia kempis balik".
Heheh...

Bila aku meluahkan rasa kerisauan tentang perut aku yang tak naik-naik ni, my kak long pun selamber je cakap.

"Biarlah perut tu tak boyot. Nanti kalau boyot susah nak bawak. Tengok kak long dulu, perut maintain je sampai orang ofis semua ingat tak mengandung. Last-last baby keluar besar jugak."

Then, bila terfikir balik apa yang kak long aku cakap, aku pun dah tak berapa risau kalau perut ni tak boyot. As long as baby sihat, InsyaAllah.

Tapikan, bila tengok mum to be lain yang perut boyot-boyot tu, jeles pun ade jugak! Nak la jugak perut macam tu. Bila tengok mum to be yang dah preggy 17 weeks then perut pun dah bulat ke depan, mesti aku tengok perut sendiri pulak then cakap sorang-sorang.

"Iskhh.. nape perut aku tak naik-naik ni...?" Risau datang balik (-_-')

14 Jan ni InsyaAllah 4th check-up dengan Dr. Mazita dekat DEMC. Harap sangat perkembangan baby ok & baby sihat. Perut tak boyot pun tak pelah asalkan baby sihat. Kan...kan?? (Cubaan menyedapkan hati sendiri
(-_-') )


4 comments:

- said...

relax lah pia..cube dengo ckp akk ko tu hak3.

tgok ak.xpetnen pn dh boyot.hak3333

Pya said...

To Opie:

Alah opie, ne de ko boyot. Lagi comel ade aku tengok. (^_^)

xcyoobe said...

kalau boyot sangat center of gravity lari. kena jalan condong ke belakang macam turun bukit

Fieda_shairazi said...

haha.. aku belom pretnen pon boyot.. tp dah pretnen.. cam cool skit.. haha.. sbb boyot sbb preggy.. =)
bukan sbb lemak..dl cam memalu