Muhammad Afeef B. Muhammad Abu Bakar As-Siddiq

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Khayla Arissa Bt. Muhammad Abu Bakar As-Siddiq

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Thursday, February 13, 2014

Sustained Release Vita-C Plus dari Shaklee! My feveret supplement ever!

Bismillahirrohmanirrahim dan Assalamualaikum wbt.

Lamanya tak update blog! My lappy kesayangan telah rosak sekian lama akibat diketuk-ketuk oleh anak-anak kesayangan. Huhu.

Ok tak boleh lama. Terus ke tajuk, Sustained Release Vita-C Plus dari Shaklee ni. Seriously, daku memang berjanji pada diri sendiri untuk consume suplemen ni selagi hayat di kandung badan. Haha ayat tak menahan! Tapi serious, best gile kentang kut SR Vita-C Plus ni. Ok nak listkan apa perubahan yang aku dah rasai selama hampir 3 bulan consumed suplemen ni.

- Jerawat susah nak naik. Kalau naik pun cepat surut.
- Parut jerawat bawah dagu yang dulu belum hilang satu dah tambah satu dah hilang!
- Kulit seluruh badan cerah sekata. Kesan-kesan gelap dekat kaki (sebab dulu keluar tak pakai stokin), area buku lali dan lutut semua semakin pudar.
- Selsema jarang menyinggah. Ada la juga tapi alhamdulillah tak menghidap lama.

Kan kan bestkan my testimoni? Tak percaya? Meh la cuba sebotol. Heheh.



Sustained Release Vita-C Plus dari Shaklee!

Shaklee Sustained Release Vita-C Plus merupakan produk pertama yang menawarkan vitamin C dengan kawalan pelepasan dan sistem penyaluran semulajadi yang melepaskan vitamin C sedikit demi sedikit dalam masa 5 jam!

---------------------------------------------------------------------------
KHASIAT SUSTAINED RELEASE VITA-C PLUS:

♡ Membantu pembentukan kolagen iaitu sejenis protein yang menyusun tubuh manusia. Kolagen adalah struktur yang terlibat dalam pembinaan tulang, gigi, sendi, otot dan kulit. 'Perkataan KOLAGEN itu sendiri berasal dari Yunani yang bererti lekat atau bersifat sebagai pelekat.' Pengamal SR Vita-C Plus ini akan mendapati kulitnya lebih licin, tegang dan cantik, selain luka cepat sembuh kerana ia membentuk perhubungan tisu badan yang kuat.

♡ Vitamin C menjaga salur darah agar tidak mudah pecah, mencegah pengerasan salur darah, membantu proses metabolisme kolestrol iaitu pembentukan asid hempedu yang penting dalam proses pemecahan lemak. Penghidap darah tinggi amat digalakkan mengambil vitamin C bagi mengelakkan strok.

♡ Detoksifikasi. Vitamin C berupaya mencantumkan bahan logam berat seperti plumbum, raksa, arsenik dan lain-lain toksik menjadikan ia tidak bahaya pada buah pinggang dan dapat dinyahkan daripada badan dengan lebih mudah. Perokok amat memerlukan vitamin C agar dapat membersihkan darah dan mengelakkan kerosakan buah pinggang.

♡ Vitamin C berperanan dalam pengeluaran hormon anti-stress dan interferon (hormon fungsi imun). Stress mampu memusnahkan vitamin C dan oleh kerana kekurangan vitamin C, sistem imun seseorang akan menjadi lemah dan mudah diserang penyakit. Juga memperbaiki insomnia dan masalah mental seperti keresahan.

♡ Penyakit SKURVI adalah akibat kekurangan vitamin C. Pendarahan pada badan, lebam-lebam, gusi mudah berdarah, gigi mudah tercabut, luka lambat sembuh, pendarahan dalam otot dan sendi adalah disebabkan kekurangan vitamin C. Oleh itu, pengambilan vitamin C mampu mengatasi segala masalah di atas.

♡ Kekangan masa dan tekanan kehidupan menyebabkan vitamin C tidak dapat diserap oleh badan secara optimum. Dr. Bruce Miller mencadangkan dos yang diperlukan oleh badan ialah 500mg sehari iaitu bersamaan 7 setengah biji buah oren. Sebiji Sustained Release Vita-C Plus adalah bersamaan dengan 7 setengah biji buah oren!

♡ Meningkatkan sistem imun. Membantu membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mengukuhkan sistem imun, pertingkatkan pemulihan alergi hidung, kulit dan asthma, juga mengurangkan simptom selsema.

♡ Memerangi kanser. Anti-oksidan yang berkuasa dan mampu meningkatkan inteferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-Cells untuk melawan sel kanser dan membuang bahan kimia merbahaya dari badan.

♡ Mencantikkan kulit. Pengambilan vitamin C setiap hari akan membantu anda mendapatkan kulit yang lebih cerah, melambatkan penuaan dan menyekat pembentukan pigmentasi. Pigmen adalah penyebab utama kejadian jeragat!

---------------------------------------------------------------------------
KELEBIHAN SUSTAINED RELEASE VITA-C PLUS Shaklee:

- Vitamin C pertama SEMULAJADI dan bertindak secara 'Sustained Release' atau dilepaskan dalam badan secara perlahan-lahan untuk membolehkan vitamin C sentiasa berada dalam badan kita.

- Ia dilepaskan perlahan-lahan dalam badan sebanyak 100mg setiap jam untuk satu tablet.

- Vitamin C yang didatangkan bersama-sama dengan Bioflavonoid iaitu bahan penting yang akan membantu penyerapan vitamin C dengan lebih baik.

- Tiada pembaziran kerana semua vitamin C digunakan dan dilepaskan ke dalam sistem tubuh secara perlahan-lahan mengikut keperluan.

Namun, kesan pengambilan vitamin C ini bukanlah sekelip mata. Ia mengambil masa dan kesan optimum akan dirasai sekiranya anda konsisten di dalam pengambilan.

Sebotol mengandungi 180 biji dengan pengambilan cuma sebiji sahaja selepas sarapan pagi. Sebotol tahan 6 bulan!

Berminat? Contact saya untuk dapatkan harga istimewa ye!

Tuan Kedai,
Sofiah Abdollah | 011.11335711
sofiah.abdollah@gmail.com
Your Shaklee Independant Distributor [1074019]

No comments: